vineri, 18 martie 2011

Mai țineți minte..

.. când ați ascultat și văzut prima dată clipul de la melodia "Bachelorette", Bjork?
Eu da. Eram mică, probabil în clasa întâi, sau a doua. Și eram complet absorbită de videoclip și de vocea purternică a islandezei. Ca să fiu complet francă, nici la ora actuală nu înțeleg clipul întru totul (am eu așa o impresie că transmite multe mai multe decât cred), dar la momentul respectiv, mică fiind, impactul produs a fost acela de respingere a "faimei". Aveam impresia că voi fi și eu, la rându-mi, înghițită de iederă; iar cale de întoarcere nu mai părea să fie..
Desigur, ce știam eu că existau și niște versuri care, împreună cu videoclipul, exprimă mult mai multe!

Acum ceea ce înțeleg este iubirea dintre două persoane atât de diferite... O fată nesigură, poate lipsită de experiență, hipnotizată de șarmul și voința puternică a unui bărbat, care, desigur, profită de aceste minusuri ale sale. Dar pe ea nu o deranjează lucrurile astea.. Nu, pentru că știe că, fără ea, el este pierdut.



I'm a fountain of blood
In the shape of a girl
You're the bird on the brim
Hypnotised by the Whirl

Drink me, make me feel real
Wet your beak in the stream
Game we're playing is life
Love is a two way dream

Leave me now, return tonight
Tide will show you the way
If you forget my name
You will go astray
Like a killer whale
Trapped in a bay

I'm a path of cinders
Burning under your feet
You're the one who walks me
I'm your one way street

I'm a whisper in water
Secret for you to hear
You are the one who grows distant
When I beckon you near

Leave me now, return tonight
The tide will show you the way
If you forget my name
You will go astray
Like a killer whale
Trapped in a bay

I'm a tree that grows hearts
One for each that you take
You're the intruder hand
I'm the branch that you break
Hum-yeah!

Niciun comentariu: